efterlysning

2011-08-30 / 15:23:22
Idag hade vi klädsim på idrotten. Vi skulle livrädda varandra. Jag räddade Andrea och hon räddade mig. Fast jag dränkte henne nästan. Men hon dränkte mig också litegrann faktiskt! Min byxor blev så himla blöta och tunga, så att cykeln blev baktung när jag hade dom på pakethållaren.

På svenskan skulle vi skriva en efterlysning av oss själva. Här är min, läs om ni orkar:

Ung flicka i 15-årsåldern efterlyses. Hon är ca 163 cm lång, har medellångt, lockigt, brunt hår och ljusbruna ögon.

Hon bor någonstans i Danderyd, men kan även synas till i Trosa. Andra platser som hon kan ha vägarna förbi är Kristineberg (Kungsholmen), Djursholm, Höganäs (Skåne) och Helsingborg (Skåne). Hon kan även befinna sig utanför landet, då troligast i storstäder som London, Paris och Köpenhamn.

Hon går ofta klädd i kjol, klänning eller shorts i sommartid, men på vinterhalvåret ofta svarta kläder, då hon hatar årstiden. Flickan har ibland glasögon med svarta bågar från Cheap Monday.

Hon kan höras sjunga på låtar från The Strokes, The Kooks och Mumford & Sons. Hon kan även synas dansa, kanske balett eller jazz.

Flickan kollar ofta på bra och välgjorda filmer, kanske med Carey Mulligan eller Emma Stone i huvudrollen. Håll därför utkik på olika biografer runt om i Stockholm.

Om du har sett denna 15-åriga flicka någonstans, räck upp handen nu!

åre på sommaren.

2011-08-29 / 18:49:50

Här är bilder från första dagen på klassresan! Vi kom fram, gick runt på hotellet, och sedan tog vi kabinbanan så högt upp som möjligt. Därifrån var det ytterilgare 800 meter till toppen. Så vi gick dit. Utsikten är heeeelt sjuk. Så himla vackert allt är egentligen.
Väl uppe på toppen tog vi en liten paus, för att sedan gå ner i dalen och tillbaka till hotellet. Det tog 3-4 timmar. Väldigt jobbigt. Benen värkte som bara den dagen efter.
Andra dagen körde vi forsränning (sjukt kul!), bowlade och badade. Det var verkligen en lyckad resa!

P.s känner mig duktig, sprang 5 kilometer när jag kom hem idag. Just FYI.

rum.

2011-08-27 / 12:00:00

Får idéer till mitt rum!

pique-nique.

2011-08-25 / 20:03:30

Millis hår. Omänskligt.

Första bilderna är tagna i Mickans underbara hus. Man vill bara packa väskorna och flytta in hos henne.
Efter skolan, som slutade vid halv 11, gick vi hem till Mickan och förberedde picknicken. Jag fick i födelsedagspresent att Milli, Kriss och Mickan skulle fixa en picknick. Det har inte blivit av förrän nu, men det gör inget. Det var så mysigt att sitta på bryggan, äta tills vi sprack, knäppa upp byxorna och ligga i varandras knän och prata.
De här dagarna är så bra, man har tid till allt även om man går lite i skola. Det tar slut på måndag.
Just det, glömde säga! Vi ska på klassresa till Åre imorgon. Bo på Holiday Club. Japp, det är fancy-pants upplägg.
Det betyder att vi kanske inte hörs på ett tag. Ha det bra, kommer tillbaka på söndag kväll!

woopie doopie doo dooba bidobidoo.

2011-08-25 / 19:20:21

Tredje bildens pose blev till så att Kristina sa: gör nåt roligt. Då gjorde jag så. Det var ganska kul.

Pikétröja - Gina Tricot
Grå tröja - H&M
Jeans - Gina tricot (nya)
Ryggsäck - COS
Converse

Bridesmania.

2011-08-23 / 22:04:40

Ikväll var jag och såg Bridesmaids med mamma och hennes väninna. Den var så rolig! Det finns ingen sån där höjdpunkt av rolighet i filmen, för det är i princip roligt hela tiden.
Den handlar alltså om en kvinna, Annie, vars bästa vän ska gifta sig. Annie är maid of honor, men bruden har fyra andra maids också. Och alla kommer inte lika bra överens, om man säger så.
Annies privatliv är inte heller på topp, hon är pank, hennes konditori har gått i konkurs och hon har flyttat in hos sin mamma. The botten is nådd liksom.
Det har varit mycket prat om Bridesmaids, den har fått utomordentlig kritik från alla. I USA kallas det allt det här pratet om filmen för Bridesmania.
Men för er som inte sett den, SE DEN! Ni kommer få er ett gott och långt skratt.

P.s Jag blir så himlans glad för alla fina kommentarer! Ni är bäst. Ni ska veta att jag lusläser varenda ord ni skriver, och blir lika glad varje gång!

några saker jag gillar.

2011-08-22 / 21:00:24
♥ när det är höstigt och regnar, man kommer hem från skolan och äter mellanmål.

♥ söndagar när kanal 5 visar romantiska komedier, och jag kollar från min säng.

♥ när man hittar något plagg längst in i garderoben som man glömt bort men älskar.

♥ när mamma har kommit hem från en resa och hon har köpt små fina saker som ligger
på mitt skrivbord när jag kommer hem.

♥ när pappa ringer på fredagar efter mammas vecka och frågar om vi inte ska äta ute idag?

♥ när man vet exakt vad man ska ha på sig nästa dag i skolan eller på någon tillställning.

♥ när jag har gjort en bloggdesign som jag är så nöjd med att jag går in på min blogg flera gånger för att titta
på den...hehe.

♥ när någon skriver en fin kommentar som finns där när jag loggar in på blogg.se.

♥ när man åker långa bilresor och stannar på statoil och köper en tidning.

♥ när man ser bilder på fina platser och man kan tänka att: dit ska jag åka när jag blir vuxen. Även om man aldrig
åker dit.

♥ äta riktigt god mat.

Bilder av mig.

the nineteen sixities.

2011-08-18 / 18:24:52

bio i Rålis.

2011-08-18 / 13:43:24
Igår var första dagen på Stockholms filmfestivals utebio i Rålis. Jag drog dit med pappa, Lotta och Tosca direkt efter att jag kom hem från Sandhamn. Filmen som visades hette Once och handlade om en irlänsk gatumusikant. Den var så himla bra, men vi hann inte se klart den. Men jag får hyra eller kolla den på nätet någon gång.
Vill åka dit ikväll igen, dem visar Black Swan. Katastrof att jag inte har sett den än. Men jag måste hitta ett sällskap först!

Idag.

2011-08-14 / 11:23:02

HIttade listan hos Julia (bloggtips!) och här har hon lagt upp den så att man kan låna den!

platt vs. lockigt.

2011-08-13 / 11:00:00

Plattade håret för några dagar sedan. Det är så himla skönt att ha rakt. Men nu är det tillbaka till lockigt.
Vad tycker ni är finast?

Jag saknar Stig.

2011-08-11 / 15:01:54
Vila i frid Stig, du var den finaste mopsen på jordklotet.

min frukost igår

Lo-Fi-Fnk - Marchin' in

minipankakor.

2011-08-04 / 22:32:00

Här är de bilder jag tog på vägen till Köpenhamn. Det är ju lite svårt att ta upp kameran när man cyklar, så det här är från färjan (obviously) och pauserna. Sista bilden är på några minipankakor vi köpte i en matbutik i Humlebæk. Svingoda var dom, man fick chokladsås till!

1 natt i København.

2011-08-04 / 12:23:38

Nyhavn, som en leksaksstad.

Vårt hostel, som hade ett tillhörande café där vi åt frukost.

Bild tagen från vårt rum.

Utsikten från vårt rum.

Mitt fordon under hela resan.

Vi åkte sightseeing-båt i alla kanaler.

Dags att ta tåget hem igen!

Vi tog alltså bil till Helsingborg, färja till Helsingør och cykel till Köpenhamn. Det är 4,2 mil att cykla, och det tog ca 6 timmar, med många och långa pauser längs vägen. Vi cyklar längs Strandvejen, där ALLA hus är svinfina, och hela vägen går längs havet.